Menu

Dlaczego ruch jest tak ważny?

O zaletach aktywności ruchowej napisano już bardzo wiele. Lekarze różnych specjalizacji wypowiadają się szeroko jakie znaczenie ma ruch i kondycja fizyczna na stan naszego organizmu. Aktywności ruchowe powinny być podejmowane już od najmłodszych lat i prowadzone systematycznie. Dzięki takim zachowaniom możemy liczyć na: sprawniejszy układ sercowo-naczyniowy, układ odpornościowy, większą wytrzymałość zmęczeniową i siłę mięśnia, a także mniejsze dolegliwości w okresie dojrzałym. Oczywiście nie sposób nie wymienić jeszcze jednego atutu, czyli redukcji tkanki tłuszczowej i budowaniu tkanki mięśniowej. Choć to paradoksalne, to częściej chęć uzyskania atrakcyjnego wyglądu jest czynnikiem, który determinuje ludzi do rozpoczęcia systematycznych zajęć ruchowych, niż przekonanie, że będą dzięki temu zdrowsi.

Prosty marsz, a tyle zalet

Jeżeli nie wiemy od czego zacząć, nie lubimy nudnych ćwiczeń w domu lub nie stać nas na różne zajęcia czy sprzęt treningowy, można z powodzeniem zacząć maszerować. Jeśli jesteśmy naprawdę w fatalnej kondycji, przed maszerowaniem możemy spróbować samych spacerów, ale z biegiem czasu coraz bardziej energicznych. Należy pamiętać,ze najlepsze rezultaty dają ćwiczenia regularne , kilka razy w tygodniu. Marsz to niebywale prosta forma aktywności ruchowej, która ani nie wymaga specjalnych przygotowań instruktażowych, ani specjalistycznego sprzętu czy też dużych nakładów finansowych. Wystarczy wyposażyć się w sportowy strój, wygodne buty i zacząć regularnie ćwiczyć. Lista zalet zwykłego marszu jest bardzo długa. Jako ćwiczenie aerobowe doskonale wpływa na redukcje stresu, serce, redukcję tkanki tłuszczowej, wzmocnienie mięśni, lepszą koncentrację czy zapamiętywanie.

 

Pasjonatka zdrowej żywności, dietetyk. Redaktor w NOSON.PL