Menu

Ruch to zdrowie

Już od małego uświadamiamy dzieci i informujemy je, że ruch to zdrowie. Mimo że sami jesteśmy tego świadomi, to coraz mniej ludzi, zarówno młodzieży jak i dorosłych, podejmuje aktywność ruchową. Oczywiście wszyscy lekarze ostrzegają, jakie to ma konsekwencje dla naszego organizmu. Nie chodzi tu jedynie o utrzymanie szczupłej sylwetki, choć ona niewątpliwie również sprzyja zdrowiu, a otyłość oprowadzi do bardzo niebezpiecznych zaburzeń. W dzisiejszych czasach coraz mniejsza liczba osób posiada pracę, która jest związana z wysiłkiem fizyczny, natomiast coraz więcej ma prace siedzącą, a w wolnym czasie nie wykonuje zajęć ruchowych. Niestety dotyczy to również dzieci i młodzieży. Spędzanie czasu przed komputerem czy telewizorem w wielu przypadkach zastąpiło aktywność fizyczną. A przecież rozwiązań jest tak wiele. Warto przypomnieć sobie również, że wyładowanie się fizycznie, podczas ruchu jest doskonałą metodą walki ze stresem.

 Jak zacząć?

Aktywność fizyczna nie powinna się kojarzyć jedynie z katorżniczymi ćwiczeniami, zmęczeniem, zadyszką czy bólem mięśni. Oczywiście początki zawsze są trudne, ale tak naprawdę liczy się każda forma ruchu. Najczęściej wizje zmęczenia i wysiłku zniechęcają nas do podejmowania aktywności fizycznej. Powinniśmy jednak sobie przypomnieć, że ruch to nie tylko zdrowie, ale również przyjemność. Jeśli nasza kondycja jest słaba, nie rzucajmy się na głęboką wodę. Dojście do wysokiej sprawności fizycznej zajmuje trochę czasu i należy przeprowadzać ten proces stopniowo. Można zacząć od regularnych spacerów, które z biegiem czasu zamienimy na trucht, a później bieg. Jeżeli wolimy ćwiczenia w wodzie nie liczmy, że od razu przepłyniemy dwie długości. Małymi krokami do przodu. Zajęcia ruchowe może stanowić również taniec czy gry zespołowe,a taka forma ruchu jest bardzo przyjemna.

Redaktor w NOSON.PL